vrijdag 9 november 2012

Kiekeboe

 
 
kiekeboe
 
.
 
Een mooi eigenwijs meisje.
 


Met de stapel lappen van mijn moeder van vorige week wilde ik graag een pop maken.
Ik mocht haar patronenmap lenen. 
En zo ontstond er een heel mooi meisje.

 
Mijn Lotje
Er was eens een meisjes die kreeg een mooie pop voor sinterklaas, ze noemde haar Lotje.
 Dat was 35 jaar geleden. Ik was en ben nog steeds helemaal weg van haar. 
Ik heb haar nog steeds.
 
 In de patronenmap zat veel nostalgie.
Heel wat handwerkvlijt die ik herkende van vroeger
Ik heb het gefreubel niet van een vreemde, helaas erfelijk besmet ;-)
Geef niets, schijn je heel oud mee te kunnen worden.







 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie pop heb je gemaakt!
    Mijn moeder heeft ook nog zo'n patronenverzameling, altijd leuk om eens in te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke en nostalgische poppen. ik heb destijds Lotje voor mijn dochter gemaakt, maar ze is ooit verbrand. nu wil ik voor mijn nichtje weer een Lotje maken, maar ik vind het patroon en de beschrijving niet meer. heeft u dat nog? en mogelijk ook van het knuffelpopje?
    dat zou erg leuk zijn, ik wil er alle moeite voor doen,
    alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen