woensdag 23 oktober 2013

Koken en bakken uit eigen tuin


Het is hier nu herfst vakantie.
We zijn lekker aan het genieten van de opbrengt uit de tuin.
Kilo's stoofperen gaan door onze handen.
Met de oudste vorm ik een goed team.
Hij haalt de klokhuizen eruit met een meloenlepeltje en ik schil de rest.
Het ruikt zo lekker hier in huis.
Wat appelstroop, suiker en een kaneelstokje meer is niet nodig.
We maken alles in in potten. (net als jam)
Met de Jongste stoofperen taart gebakken
Pak appel kruimeltaart en dan alleen wat rozijntjes toevoegen aan de stoofperen.
Mmmmm....







 De oudste heeft ook al een gedeelte van de aardappels uit zijn moestuin(tje) gehaald.
Van de grootste aardappels hebben we gelijk gekruide "patatjes" uit de oven van gemaakt
Recept:
Aardappels goed wassen (schil schoonboenen) en in lange stukken snijden.
In de ovenschaal leggen olijfolie, knoflook, zout en wat kruiden er op doen. 
 (zeezout met kruiden van de wereldwinkel)
Niet te voorzichtig zijn met alle ingrediënten.
Alles een beetjes husselen.
Dan:
30-45 minuten in de oven op 200 graden.
Om dat we druk met de stoofperen waren heb ik de winterwortel er maar eens bijgedaan (experiment).
 Dat gaan we vaker doen. 
De winterwortel is heerlijk zoet uit de oven. 
Het was zo op. 

 

1 opmerking:

  1. Dat ziet er allemaal lekker uit. De stoofpeertjes die ik mocht maken met jullie peren zijn ook lekker. Maar stoofperentaart....wat een goed idee. Ga ik misschien ook eens proberen. Eet smakelijk!
    Groetjes,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen