vrijdag 20 december 2013

potlood of mesgreep

De mesgreep.
Altijd gedacht dat ik nogal lomp mijn haaknaald vast hou.
(zeg altijd dat ik haak als een lompie dompie)
Blijkt het een naam te hebben
:-)
En er zijn meer mensen die op deze manier haken.
Pffff....
Na veel zoeken kwam ik bij de pony haaknaalden uit
 die liggen lekker in de hand met de manier waar ik op haak. 
Maar nu las ik heel veel lovende berichten over de clover amour.
Kon de verleiding niet weerstaan en heb me zelf er een cadeau gedaan.
Met mijn nieuwe haakwerk schoot het maar niet op
 de ene rij zijn gewone stokjes
 die je in de onderliggende laag steek haakt
en de andere rij is een half stokje.
Beide rijen geven dus weerstand.
Een mooi test object om deze twee te testen.

  
             
                               pony-ergonomische-haaknaald                  clover-amour-haaknaald

  



Conclusie: de pony blijft het lekkerste in de hand liggen,
 maar de clover amour heeft een hele gladde punt die voor dit haakwerk super is.
Het liefst had ik de ene punt op het andere handvat gezet :-)
helaas gaat dat niet. 
Nu  haak lekker door met de clover.
Mijn deken vordert gestaag.


Mijn kol is ook al even af,
 maar het eind resultaat had ik jullie nog niet laten zien.
Was leuk om te maken en super snel af.

Een fijn weekend

10 opmerkingen:

  1. Lompie dompie, clover amour... Nog nooit van gehoord!
    Het resultaat is anders schitterend, hoe je het ook doet en met wat
    Je deken vordert goed en je sjaal is ook heel mooi. Gewoon voortdoen en ervan genieten.
    Grt
    Pixie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi je deken,ik heb alle clover amour naalden en haak er heerlijk mee weg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha zo haak ik ook....
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke haaksteek. En een fijne kleuren. Inderdaad, de ene haaknaald ligt lekkerder in de hand dan de andere. Zo'n haaknaald met softgrip is even een investering, maar als je veel haakt het zeker waard! Fijn weekend,

    Stéphanie (Handwerkjuffie.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar. Ik haak ook op die manier en dacht ook dat ik de haaknaald niet zo charmant vast hield, maar dat valt dus mee.:-)

    De Prym haaknaalden met softgreep vind ik heel fijn! Zowel om vast te houden als het haakje. En ze zijn naar mijn idee niet overdreven duur.

    Om te zien welke ik bedoel: http://www.houseofyarn.nl/contents/nl/d187_haaknaalden.html

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik haak ook zo (tot stomme verbazing van mijn moeder die haar haaknaald in de pengreep heeft :-)) Ik was blij met de zachte Prym haaknaalden, zal eens kijken naar die jij noemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Marlies, ik vind de kleuren erg mooi zo samen. Heb je een beschrijving van het patroon? Het lukt me niet het te ontrafelen door het kijken naar de foto's! Ik hoor het graag! Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn steeds rijen van stokjes en halve stokjes.
      Als je mij een mailtje stuurt dan zal het proberen beter uit te leggen.
      Groetjes, Marlies

      Verwijderen
  8. Haha, zo hou ik hem ook vast, op school geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ce point est superbe ! j'adore ! merci pour les photos et ce blog merveilleux !

    BeantwoordenVerwijderen