zondag 9 november 2014

Deze week......

In de vorige post zagen jullie hem al in het hoekje liggen.
Mijn nieuwe sjaal.
Ik kocht 2 bolletjes bij de kringloop licht aqua en jeans blauw.
Bij Trollenwol  in Driebergen vulde ik het aan met petrol.


Ik haak hem in de piramide steek  nr. 167 uit de haakbijbel.
Lekker even wat anders na alle boogjes en waaiers.

Patroon

Maat 45 x 190 cm
300 gram wol


Aantal steken: deelbaar door 4 + 1 voor opzet ketting
Ik heb 24 piramides dus 24 x 4 +1 =97 steken opgezet
en in totaal heb ik 50 rijen gehaakt


Het wisselen van de kleuren gaat het beste na een even aantal toeren.

Tip: controleer regelmatig of het allemaal klopt, zeker met harig garen.
Het haalt heel lastig uit.
Het patroon is niet moeilijk
 alleen doordat de driehoekjes krullen sla je er snel een over.


Deze week maakte ik een nieuwe etalage op het werk. 
Sober en wit.
beide brilmerken hadden een natuur thema op de poster.
dat heb ik uitgewerkt.
We hebben 2 blokken die we zelf vullen
 en de grote etalage wordt gedaan.


door het raam heen fotograferen lukte helaas niet zo goed.



Bij Martin en Martin gebruikte de voor deze campagne veel berkenhout.
gelukkig vond ik er één.
Zagen, timmeren, schroeven en een likje verf op een restje stijgerhout
en de brillen standaard was klaar voor gebruik.

Ik wens jullie allemaal 
een fijne creatieve week!

Liefs,
Marlies

   

5 opmerkingen:

  1. Leuke sjaal Marlies! En de kleurencombinatie vind ik super geslaagd! Ook de etalage heb je knap ingericht. Toch fijn als je uw persoonlijke noot erin kunt leggen.
    Fijne week, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sjaal is erg mooi geworden, mooie kleuren en een leuk patroon. Gaaf dat je ook je creativiteit in je werk kwijt kunt, de etalage ziet er super uit.
    Groetjes, Daphne
    www.haak-en-maak.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sjaal is dat geworden. Weer heel anders dan je kleurige haaksels, die ik ook altijd bewonder. Die piramide steek leent zich hier duidelijk heel goed voor. Leuk en verrassend :-).
    Tja en als je creatief bent houdt dat niet op bij haakwerk, dan maak je dus ook mooie etalages (en kies je zelf voor een hele leuke bril ^_^). Mooi!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mij mag je de grote etalage ook doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal! De piramide steek is ook erg leuk, dankjewel voor je uitleg, ik ga het zeker een keertje proberen!

    BeantwoordenVerwijderen